De nieuwe manier van online adverteren

  • door

Met de komst van het internet zijn er ook ongelofelijk veel nieuwe mogelijkheden gekomen voor bedrijven. We zijn natuurlijk allemaal bekend met de internetmiljardairs die op jonge leeftijd rijk zijn geworden door de volgende grote startup. Voorbeelden zijn Mark Zuckerberg met Facebook, de oprichters van Google en natuurlijk Jeff Bezos, de oprichter van Amazon. Tegelijkertijd zijn er ook voor traditionele bedrijven heel veel mogelijkheden om van het internet gebruik te maken. Een van de beste is natuurlijk adverteren. In dit artikel bespreken we de beste manieren van online adverteren en gaan we ook in op de voordelen en nadelen ervan.

Adverteren op Google

De grootste online zoekmachine ter wereld is nog altijd Google. En dat maakt het een fantastische manier van adverteren. Wanneer je als bedrijf een website hebt waarop je je diensten aanbiedt is het heel goed mogelijk om via Google te adverteren. Persoonlijk heb ik bijvoorbeeld ervaring met het helpen van een restaurant in Amsterdam om via google nieuwe klanten te krijgen. Het was een huiskamerrestaurant. Dit betekende dat het een professionele kok was die in haar eigen keuken kookte voor mensen. Het was een goede manier waarop mensen in een gezamenlijke en huiselijke sfeer heerlijk en professioneel konden eten. Ik stelde samen met de eigenaar een advertentiebudget op en we gingen op Google voor verschillende zoekwoorden adverteren. Dit betekende dus dat als mensen huiskamerrestaurant intikten op google, dit specifieke restaurant bovenaan uitkwam.

Adverteren op Facebook

Facebook is een sociaal platform waar mensen foto’s en verhalen uit hun leven delen. Maar ze geven ook veel informatie op over wat ze interessant vinden en wat voor werk ze doen. Daarom is het voor bedrijven een fantastische manier om te adverteren. Want je kunt het zo instellen dat je advertenties alleen getoond worden aan mensen die waarschijnlijk interesse hebben in jouw product of service. Dit is een hele goede manier om de juiste mensen te vinden voor jouw product. Wanneer je bijvoorbeeld een televisie reclamecampagne koopt heb je helemaal geen controle over wie je advertentie ziet. Dit is bij adverteren op Facebook wel het geval.

Adverteren op YouTube

YouTube hoort momenteel bij Google en is dan ook een andere goede mogelijkheid voor bedrijven om te adverteren. Maar als video platform kun je op YouTube natuurlijk het beste adverteren met video’s. Daarom zul je wel deze video’s moeten creëren wat iets meer werk kost dan een ander systeem. Maar met video is het ook makkelijker om mensen je product of service te vertonen.