Een parel binnen de online marketing wereld

  • door

Hopelijk heeft deze kop jou aangetrokken! Want, we hebben namelijk een parel binnen de online marketing ontdekt waar ook jij echt wat mee moet gaan doen. Het is een mogelijkheid die nog niet iedereen heeft ontdekt waardoor het voor jou super interessant wordt. We leggen je graag uit waar we het over hebben.

Messengerbot marketing

Heb je ooit gehoord van een Messengerbot (of: messenger bot)? Je hebt het vast wel eens gezien wanneer het gebruikt wordt voor de klantenservice van verschillende grote bedrijven. Een messengerbot kan via Facebook, dankzij een workflow en AI, communiceren met klanten zonder dat er verder nog een mens aan te pas hoeft te komen. Uiteraard moet de workflow gebouw worden door een mens maar that’t it! Een messengerbot inzetten voor de klantenservice is een perfecte manier om te besparen op mankracht op deze afdeling. Zeker als je je bedenkt hoevaak dezelfde vragen worden gesteld. Deze vragen kan je automatisch laten beantwoorden door de bot. Ideaal toch?

Waar is het nog meer handig voor

Nu komt de echte ontdekking! Je kan messengerbots ook inzetten voor jouw marketing campagne. We hebben namelijk gezien dat wanneer mensen een berichtje in hun FB Messenger ontvangen ze deze altijd openen. Wanneer je een email ontvangt is ligt dat percentage op 10%. De openingsratio van Messenger berichten is dus 100%! Hierdoor wordt jouw bericht dus ook echt geopend en gelezen. Je kan een messengerbot bijvoorbeeld inzetten voor een online campagne op Facebook waarbij je nieuwe klanten wilt aantrekken en wilt uitlokken tot het uitvoeren van een bepaalde actie.

Wist je dat wij een test hebben uitgevoerd waarbij de Facebook Messenger bot als een dolle draaide. De bot heeft er voor gezorgd dat we enorm veel nieuwe leads wisten binnen te halen die uiteindelijk voor een flinke omzet stijging hebben gezorgd.